تله های خطرناک در سخنرانی

برای ارائه سخنرانی عالی شیوههای متعددی وجود دارد؛ ولی چند روش سخنرانی نیز وجود دارد که برای شهرت سخنران خطرساز است و باید به هر قیمتی از آنها بپرهیزیم.
1. بازارگرمی برای فروش
گاهی اوقات سخنرانان دقیقا برعکس عمل میکنند. آنها به جای بخشیدن به مخاطب سعی میکنند از مخاطبان چیزی هم نصیبشان شود!
چندین سال قبل نویسنده و مشاور تجاری معروفی به تدتاک آمد. من برای شنیدن سخنرانی او در مورد اینکه چگونه باید خارج از چارچوبها، خلاقانه فکر کنیم، بسیار هیجانزده بودم؛ اما آنچه پیش آمد واقعا من را وحشتزده کرد. او شروع کرد به صحبت کردن درباره مجموعهای از کسبوکارها که پیشرفت قابلتوجه خود را مدیون فعالیتهایی او بودند. به نظر شما آن فعالیتها چه بود؟ آنها همه خدمات مشاوره او را رزرو کرده بودند!
طنز ماجرا این بود که طمعکاری او در سخنرانی حتی به نفع خودش هم نبود. مطمئن بودم بعداز این کار حتی یک نفر از حاضران هم نمیخواست از خدمات او استفاده کند.
شهرت همه چیز است. شما باید مانند یک انسان بخشنده، شهرت بیافرینید و چیزی شگفتانگیز به مخاطبانتان ارائه کنید نه مثل کسی رفتار کنید که به طرز کسلکنندهای فقط به فکر خودش است. مواجهه با چنین چیزی خستهکننده و بیهوده است، بهویژه وقتی که انتظار چیز دیگری را دارید.
به یاد داشته باشیم که کار سخنران ارائه و دادن مطالب به شنونده است نه گرفتن (حتی در زمینههای تجاری که شما در اصل تلاش میکنید که فروش را بالا ببرید. هدف شما باید دادن اطلاعات باشد. اثربخشترین فروشندگان کسانی هستند که خود را بهجای مخاطب میگذارند و فکر میکنند چگونه میتوانند نیازهای آنها را برآورده سازند.)
- جهت دانلود راحت تر فایل ها چند قسمت تقسیم شدند
برای دسترسی به لینک های دانلود وارد حساب کابری خود شوید.
ورود به حسابگزارش خرابی لینک پسورد فایل : ندارد

دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.